mandyvanbeek.reismee.nl

Stage kinderafdeling

Gisteren heb ik mijn laatste stagedag gehad op de afdeling kinderinfectie. Ik heb 2 weken stage gelopen op deze kinderafdeling. Deze afdeling vond ik minder leuk dan de afdeling waar ik mijn eerste 2 weken stage liep, omdat er niet zoveel gebeurde op deze afdelng. Op de kinderinfectie liggen namelijk nog kleine kindjes die meestal tussen de 0 - 5 zijn met een ontsteking. De kinderen liggen allemaal apart op een kamer en sommige kinderen liggen geïsoleerd, omdat ze dan vaak een ziekenhuisbacterie hebben. Als iemand geïsoleerd verpleegd wordt moet je een mondkapje op, handschoenen aan, een schort aan om je kleren te beschermen en moet jesoms ook een haarnetje op. De eerste paar keer moest ik er aan wennen dat je dit eerst allemaal aan moest doen voordat je de kamer binnen mocht.Het was wel heel warm als je het allemaal aan had en er was ook geen airco. Wat ik wel raar vond op deze afdeling was dat ieder kind 1 of soms 2 infusen had. De kinderen hadden dit infuus voor als het nodig zou zijn, terwijl het heel vaak gewoon niet nodig was.

In het weekend ben ik naar Kenny B geweest met mijn huisgenoten. Omdat het de kleine regentijd is in Suriname, regent het hier nu bijna iedere dag. Alleen de regenbuien hier gaan er wel wat harder aan toe dan die in Nederland. De straten in Suriname staan ook vaak onder water als er een regenbui is geweest en er zijn dan ook bijna geen taxi's die rijden. Deze avond was het ook aan het regenen. Dat was wel jammer, want hetoptreden wasbuiten in een stadion. Toen Kenny B begon was het wel droog, maar was het grasveld wel een modderpoel.De Surinamers kende echt alle liedjes van Kenny B, terwijl wij er heel veel niet kende. Toen hij het liedje Paramaribo zong, was iedereen aan het dansen en meezingen. Er hing een hele leuke sfeer en het was een hele leuke avond!

Volgende week ga ik 2 dagen stage lopen op de NICU afdeling. Dat is een afdeling waar veel te vroeg geboren baby's in couveuses liggen, of baby's met een hele ernstige ziekte. Ze liggen dan ook allemaal aangesloten aan de monitor. De andere 2 dagen ga ik stage lopen op de afdeling verloskunde. Ik mag dan meekijken bij bevallingen en keizersneden. Ik heb er echt heel veel zin in!

Reacties

Reacties

Annemieke

Wat leuk om te lezen weer! Jeetje, jij mag wel op veel afdelingen meelopen! Dat moet wel super leuk zijn om zoveel te zien!

Silvia

Dat wordt volgende week dus best spannend! Leuk joh dat je mee mag kijken bij een bevalling en/of keizersnede. Wat een bak ervaring doe je op deze manier op, al die verschillende afdelingen. Groetjes, Sil

Pa en Ma

Goed bezig Mandy. Heel fijn te horen dat je stage zo goed gaat en je er veel kunt leren , Ook goed van het ziekenhuis dat je op veel verschillende afdelingen mag meelopen. Je doet hiermee veel ervaring op. Tof van je dat je ook je vrije tijd goed besteed. We zijn benieuwd naar de volgende verrassing/ervaring. Ga zo door. We zijn trots op je.

Sjannie

Leuk om dit weer te lezen en dat je ook een fijne tijd daar heb. Nu veel succes weer op de volgende afdeling. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!