mandyvanbeek.reismee.nl

Terug in Nederland

Ik ben alweer bijna 2 weken in Nederland. Ik had het niet gedacht, maar wat is het weer wennen om terug te zijn! Morgen begin ik weer met school, en is mijn oude leven weer helemaal terug.

De laatste paar weken in Suriname heb ik nog een aantal leuke activiteiten gedaan. Ik ben mijn een na laatste weekend gaan ziplinen bij Parabello. Dat waren 12 lijnen met super mooi uitzicht over de bossen en het water. Sommige waren hoger en andere wat lager. Ik heb bij een lijn op zijn kop gehangen, wat super gaaf was! In het begin vond ik het wel een beetje eng, maar toen ik eenmaal hing was het heel erg leuk. Ik had alleen wel last van hoogtevrees tijdens het ziplinen wat een beetje jammer was. Bij de laatste lijn ging ik ook veel te hard, waardoor de instructeur een bal over de lijn kaatste, omdat ik anders tegen de boom was aangeknalt. Een dag later ben ik samen met een paar huisgenoten naar overbridge geweest. Dat is een heel mooi strand waar ik heerlijk heb kunnen relaxen. We wilde later ook nog naar white beach, omdat ik hier nog niet geweest was maar deze was helaas gesloten vanwege onderhoud.

De rest van de week heb ik vooral in het zwembad gelegen en gerelaxt. Donderdagavond was mijn laatste avond in de stad, omdat ik in het weekend op trip ging. Daarom hebben we met bijna het hele huis donderdagavond gegeten voor mijn afscheid. We gingen eten bij Zus en Zo, omdat ik dat toch echt de leukste en gezelligste eettent vind in Paramaribo. Daarna ben ik gaan stappen bij Havana. Mijn laatste stapavond, wat was dat een raar idee. Na het stappen zijn we eigenlijk gelijk doorgegaan op trip naar Voltzberg.

Voltzberg was echt mijn mooiste trip die ik heb meegemaakt! Het was halverwege Suriname, wat dus betekent dat je 4 uur in de auto zit en daarna nog 2,5 uur in een bootje, maar het was echt de moeite waard! We verbleven op het eiland waar ook de moedervallen waren, en wat was het een mooi eiland! We konden in bedden slapen en hadden wc's, wat op de meeste trips niet zo was. Vrijdag hebben we een beetje gerust en hebben het eiland verkend. Zaterdag zijn we de Voltzberg gaan beklimmen wat echt heel zwaar was. Eerst liep je 3 uur door de jungle, en vervolgens nog eens 250 meter stijl naar boven op de berg. Het was dan ook heel warm die dag, wat het nog zwaarder maakte. Uiteindelijk boven op de berg aangekomen, had je een super mooi uitzicht over de jungle. Hier hebben we eerst even genoten van het uitzicht, wat foto's gemaakt en toen zijn we weer terug naar beneden gegaan en hebben de hele lange tocht weer teruggelopen. Onderweg kwamen we nog de cock of the rock tegen. Dat is een hele zeldzame vogel die alleen in Suriname leeft en heel erg mooi is! Het mannetje is oranje van kleur en heeft een grote kuif. Zondag was de laatste dag van de trip en we zijn deze dag naar de moedervallen geweest. Hier hebben we even wat gezwommen en daarna zijn we weer terug gegaan en gingen we terug naar de stad. Onderweg zijn we nog even op fungi eiland gestopt om de doodshoofdaapjes wat eten te geven. Deze eten dan ook echt uit je hand, wat echt heel leuk was om mee te maken. Ze komen ook heel erg dichtbij.

Ik had mijn hele Suriname avontuur niet willen missen! Ik mis het nog iedere dag en wil nu alweer heel graag terug. Ik weet ook zeker dat ik in de toekomst nog eens terug zal gaan! Ik heb namelijk nogsteeds niet alles gezien van het mooie Suriname.

Reacties

Reacties

Silvia

Als eerste natuurlijk: welkom thuis!
Het zal inderdaad wel vreemd aanvoelen, van de lekkere temperaturen naar het gure hollandse weer.
En natuurlijk de hectiek van het alledaagse leven hier, want wat valt dat op als je terugkomt van een stage in een land als Suriname.
Ik weet zeker dat Suriname nog niet het laatste van je heeft gezien, zo te horen heb je het in je hart gesloten.
Veel liefs, Silvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!